پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5473
-
الف
+

خیلی‌ها به من می‌گفتند چرا نقش منفی را قبول کردم!

گلاره عباسی درباره نقش «فرزانه» در سریال کیمیا با شبکه آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

گلاره عباسی درباره نقش «فرزانه» در سریال کیمیا با شبکه آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

گلاره عباسی در سال های اخیر کارهای خوبی از خود به جای گذاشته است حضور گلاره عباسی در فیلم شیار ۱۴۳ در کنار مریلا زارعی به عنوان خواهر یک رزمنده که به خوبی از پس لهجه کرمانی  و نقش اش برآمده است  کاملا قابل تحسین هست . این بازیگر جوان کشورمان در رمضان ۹۳ هم در سریال مدینه نقش بیتا  را در کنار مهرداد صدقیان ایفا کرد که به خوبی توانست از پس این نقش خاکستری نیز برآید و توانایی خود را در ایفای نقش‌های منفی و خاکستری ثابت کند.

گلاره عباسی در سریال کیمیا و بازی در نقش فرزانه توانست به خوبی نقش یک دختر روانی و منفی را بازی کند. به بهانه بازپخش مجموعه تلویزیونی «کیمیا» به سراغ این هنرمند رفتیم و با وی به گفت‌وگو پرداختیم:

آی‌فیلم: خانم عباسی شما با سریال «شیدایی» به مردم شناخته شده‌اید و محبوبیت کسب کردید.بعد از سریال شیدایی سعی کردید انتخاب‌ نقش‌هایتان را چگونه انجام بدهید؟

عباسی: دقیقا همینطور است.با شیدایی بسیار دیده شدم البته قبل از آن در کارهایی مانند «نون و ریحون» و «بچه‌ها نگاه می‌کنند» و ... بازی کردم اما نقطه عطف کارنامه کاری من شیدایی بود و بعد از آن سعی کردم این موقعیت راحفظ کنم  و در انتخاب نقش‌هایم دقت بیشتری داشته باشم.

آی‌فیلم: بعد از شیدایی شما در چند نقشی که بازی کردید به عنوان یک کارکتر مثبت و مهربان بودید اما بعد از مجموعه تلویزیونی مدینه ماجرا کمی تغییر کرد.

عباسی: کاملا درست است. در سریال شیدایی با سعید نعمت الله کار کردم و وی از من برای بازی در سرایل مدینه دعوت کرد و به نوعی ریسک کردند و یک نقش خاکستری رابه من دادند و از جهتی نیز این سریال با وجود بازیگران خوب و همچنین تیم حرفه‌ای که داشت و در ماه رمضان پخش شد بسیار مورد استقبال قرار گرفت و به قولی کار گرفت و به طبع نقش من هم دیده شد.

آی‌فیلم: شما در سال 94 با دو کار منفی و خوب در مقابل مخاطب قرار گرفتید. یکی فرزانه در سریال کیمیا و دیگری اکرم در سریال شهرزاد.این دو شخصیت در کنار منفی بودن بسیار متفاوت هستند.نقش فرزانه بار روانشناسی زیادتری دارد و گویی بیشتر یک دختر بیمار است تا منفی ولی نقش اکرم کمی مرموز به نظر می‌‌رسید.

عباسی: در مورد شخصیت فرزانه باید بگویم که عوامل فیلم خواستند که شخصیت را در ابتدا کمی در حالت تعلیق نگه دارند تا مردم بخواهند آن را دنبال کنند و جذابیت داشته باشد. فرزانه بیشتر از آن که نقش منفی داشته باشد نقش خاکستری دارد و هم خوب است هم بد.و در واقع فرزانه آدمی زخمی بود که می‌خواهد به هر قیمتی شده حتی زخمی کردن خودش به حق خودش برسد.

آی‌فیلم: در سکانس خودزنی فرزانه، بازی شما بسیار تحسین شد و مخاطب توانست آن را قبول کند. در خصوص آن سکانس که فرزانه داد می‌زند، می‌شکند و در نهایت خود زنی می‌کند کمی توضیح دهید.

عباسی: خب فرزانه یک شخصیت روانی و پریشانی داشت که مخاطب به مرور گذشته وی را می‌فهمد و می‌تواند حتی گاهی اوقات با وی همدردی کند.فرزانه خوب شخصیت پردازی شده بود و به همین خاطر آن سکانس را مخاطبان قبول کردند. فرزانه در یک لحظه میخندید و چند ثانیه بعد گریه می‌کرد و یا داد می‌زد و آرش را تهدید می‌کرد. به همین خاطر متعادل نبودن این شخصیت قبل از آن سکانس خودزنی دیده شده بود و آن سکانس خوب از کار در آمد.

 آی‌فیلم: بازی در نقش منفی برای شما جذابیت بیشتری دارد یا مثبت؟

عباسی: یک بازیگر باید هر نوع نقشی را تجربه کند و من خودم هم نقش منفی را دوست دارم و همه بازیگرها به نظر من دوست دارند هم نقش منفی و هم نقش مثبت را تجربه کنند و حتی خیلی‌ها به من می‌گفتند چرا نقش منفی را قبول کردم و به چهره‌ام نمی‌خورد اما به طور کلی مثبت و منفی وجود ندارد در واقع ما شخصیت یک سری انسان با زندگی های مختلف را به تصویر می کشیم و تفکیک نقش مثبت و منفی و اینکه می گویم قیافه ات به نقش مثبت می خورد یا نقش منفی تفکیک اشتباهی است چون ما انسان های پیرامونمان را از طریق شخصیت مثبت یا منفی شان نمی شناسیم و اگر این طور بود می فهمیدیم از خیلی ها پرهیز و دوری می کردیم.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر
مریم مقدم

سلام سریال کیمیا بسیار برای مم جذاب است خدا نگه دا ر